August 26, 2018

Mudzakarah Iman Yaqin And Nafi Isbat


Indeed, the most important thing in this world and hereafter is only matter of faith (Iman)...
Sesungguhnya, hal yang paling penting di dunia ini dan akhirat hanyalah masalah iman ...

Faith lies in our heart. When we want our faith is straight, our verbally nust be straightened before. If we would like our verbally straight, then we ought to talking about the greatness of Allah SWT.
Iman ada di hati kita. Ketika kita ingin iman kita lurus, secara lisan kita harus diluruskan sebelumnya. Jika kita ingin secara lisan kita lurus, maka kita harus berbicara tentang kebesaran Allah SWT.

Allah Khaliq that means Allah is The Creator, Allah Razziq that means Allah is The Provider, and Allah Malik that means Allah is The Severeign Lord. If we continues to repeat this words and talking to the other people, Inshaallah, Allah SWT will give us sufficient (Qanaah) into ourself.
Allah Khaliq yang berarti Allah adalah Sang Maha Pencipta, Allah Razziq yang berarti Allah adalah Maha Pemberi Rezeki (Penyedia), dan Allah Malik yang berarti Allah adalah Tuhan Yang Maha Kuasa. Jika kita terus mengulangi kata-kata ini dan berbicara dengan orang lain, InsyaAllah, Allah SWT akan memberi kita sifat cukup (Qanaah) ke dalam diri kita.

Allah Sami' that means Allah is The All Hearing, Allah Bashir that means is Allah the All Seeing, and Allah 'Alim that means is Allah The Known. If we continues to repeat this words and talking to the other people, Inshaallah, Allah SWT will give us Taqwa (godfearing) into ourself.
Allah Sami 'itu berarti Allah Maha Mendengar, Allah Bashir yang berarti Allah Maha Melihat, dan Allah' Alim yang berarti adalah Allah Maha Mengetahui. Jika kita terus mengulangi kata-kata ini dan berbicara dengan orang lain, InsyaAllah, Allah SWT akan memberi kita Taqwa ke dalam diri kita.

Indeed, all of the visible or invisible things, it comes from Allah SWT. And Allah SWT also created all of the situation and condition, this is also comes from the treasures of Allah SWT. Allah SWT created everything doesn't need help from anybody. And Allah SWT created a human for 3 things :
1. Man as Abdullah and Khalifatullah
2. Man as heir Kitabullah
3. Man as Da'i for struggle of deen
Sesungguhnya, semua hal yang terlihat atau tidak terlihat, itu berasal dari Allah SWT. Dan Allah SWT juga menciptakan semua situasi dan kondisi, ini juga berasal dari khazanah Allah SWT. Allah SWT menciptakan segalanya tidak membutuhkan bantuan dari siapa pun. Dan Allah SWT menciptakan manusia untuk 3 hal:
1. Manusia sebagai Abdullah (hamba Allah) dan Khalifatullah (Khalifah)
2. Manusia sebagai pewaris Kitabullah
3. Manusia sebagai Da'i untuk perjuangan agama islam

Allah SWT give the benefit and harm things doesn't need help from the creatures, but they will be able to make benefit and harm things have to wishes and ask Allah SWT. When Allah is allowing, they will able to give benefit and harm things or without after all. 
Laa Ilaa Ha Illallah...
Allah SWT memberi manfaat dan bahaya tidak membutuhkan bantuan dari makhluk, tetapi makhluk akan dapat membuat manfaat bahaya harus meminta kepada Allah SWT. Ketika Allah mengizinkan, mereka akan mampu memberi manfaat dan bahaya / tidak. 
Laa Ilaa Ha Illallah...


Note :
We should talk Iman Yaqin and Nafi Isbat 25 times a day. meet at least 25 people per day, and talk about it.
Kita harus berbicara Iman Yaqin dan Nafi Isbat 25 kali sehari. bertemu @25 orang/ hari, dan membicarakannya.

0 comments:

Post a Comment

 
close